.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنش خشکی سبب کاهش تولید گندم در مازندران شده است
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران نبود بارندگی مناسب در فصل رویش و بروز تنش خشکی را دلیل کاهش تولید گندم در استان ذکر کرد.

به گزارش شمال نیوز، خلیل حقیقی با بیان اینکه بخشی از اراضی گندم به صورت دیم است، گفت: اکثر مزارع در مرحله رشد دچار تنش خشکی و سبب شد تا کشاورز نتواند به بهره لازم برسد.

وی سطح گندمزارهای استان را ۵۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این میزان ۲۶ هزار هکتار در دشت و بقیه در مناطق کوهستانی است و عدم بارش‌ها سبب شده تا میزان تولید و خرید محصول کاهش داشته باشد.

حقیقی اظهار داشت: در سال جاری قبل از شروع فصل زراعی قیمت تضمینی گندم و کلزا اعلام شد و کشاورزان با فراغ بال می‌توانند برای کشت محصول تصمیم بگیرند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شرایط برای کشت گندم و محصولات زراعی پاییزه فراهم شده است، گفت: ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان می‌تواند در توسعه تولید تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی معرفی ارقا م پرتولید و ایجاد مزارع نمایشی را از جمله برنامه‌های حمایتی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مزارع به صورت دیم مدیریت می‌شود اگر نتوانیم آب کافی را تأمین کنیم دچار کاهش عملکرد خواهیم شد.

وی با اظهار اینکه در کشور چهار میلیون هکتار از مزارع گندم به صورت دیم و وابسته به نزولات جوی است، گفت: هرگونه مدیریت بهینه در دیم زار بدون بارش به موقع و مناسب نتیجه نمی‌دهد./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.